KTJ2012-05-22

KTJ2012-05-22

Új hozzászólásSzerző: jzoltan » 2012.05.21. 23:00

8. számú
JEGYZŐKÖNYV


Készült: Alsónémedi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének
2012. május 22-én 15 órakor megtartott nyílt üléséről.

Az ülés helye: Polgármesteri Hivatal tanácskozóterme
(2351 Alsónémedi Fő út 58.)

Jelen vannak: A mellékelt jelenléti ív szerint.


Vincze József polgármester köszönti a megjelenteket, 9 képviselőből 7 fő jelen van, a képviselő-testület határozatképes.

Józan Sándor az Egyebek napirendbe kéri felvenni a vízgazdálkodási társulat közgyűlésébe delegált választását.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazat alapján Egyebek napirendbe Józan Sándor javaslatára felveszi a Vízgazdálkodási Társulat közgyűlésébe delegált választását.

A napirendhez módosító javaslat nem érkezik.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

58/2012. (V.22.) önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a kiküldött napirendet elfogadja az alábbi kiegészítéssel fogadja el:
Egyebek:
- Vízgazdálkodási Társulásba küldött delegálása

Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester


1. napirend: A gyermekvédelmi tevékenységről szóló beszámoló elfogadása

Vincze József köszönti Radványi Juditot és elmondja, hogy a Kulturális Bizottság tárgyalta a beszámolót.

Török Lajosné bizottsági elnök nem kívánja kiegészíteni a bizottság javaslatát, elfogadásra javasolja a beszámolót.

Kérdés, hozzászólás nem érkezik.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

59/2012. (V.22.) önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdése alapján megtárgyalta és a melléklet szerint elfogadja Alsónémedi településen a 2011-ben végzett gyermekvédelmi tevékenységről szóló beszámolót.

Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző

Vincze József felkéri Radványi Juditot, hogy röviden értékelje a gyermekvédelem helyzetét.

Némedi Rezső érkezik, szavazásra jogosultak száma 8 fő.

Radványi Judit elmondja, hogy 5 alaptevékenységükből 4 Alsónémedin is működik. A feladatokat 3+1 fővel látják el. A szakmai vezetés Gyálon van. Alsónémedin viszonylag jó a helyzet, inkább anyagi problémák miatt van gond, ez korábban nem így volt.

Zsin Géza érkezik, szavazásra jogosultak száma 9 fő.

2.napirend: A település közbiztonságáról szóló beszámoló elfogadása

Kocsis István r. alezredes elmondja, hogy a 2011. év nehéz volt. A létszám adatok javultak, de még mindig nem érik el az országos átlagot. Sok a próbaidős rendőr, akik önállóan nem léphetnek fel.
A bűncselekmények száma 21%-al, ezen belül a vagyon elleni bűncselekmények száma 15 %-kal, a lopás 8 %-kal, a betöréses lopás 31 %-kal csökkent. A közlekedési balesetek száma 16 %-kal csökkent. Prostitúció ellen 223 esetben léptek fel, ebből 198 esetben őrizetbevétel is történt.
A migrációs ellenőrzések kapcsán kérés volt, hogy az nem alsónémedi lakosokat érintsen. 16 alkalommal 117 rendőr 386 igazoltatást végzett, ebből 368 külföldi volt az igazoltatott.
A mezőőrökkel, polgárőrökkel jó a kapcsolat, javult a közbiztonság helyzete.
Vincze József polgármester kérésére válaszolva elmondja, hogy a prostitúció elleni fellépések esetében az országos intézkedések 28 %-át a Dabasi Kapitányság hajtotta végre.

Tóth Gábor elmondja, hogy plusz 1 fővel dolgoznak, illetve plusz 1 fő látja el a közterület-felügyelői feladatokat. A mezőőrök és a polgárőrök is segítenek. A közbiztonság nem romlott, de egyre agresszívebbek, arrogánsabbak a bűnelkövetők, több az intézkedés.

Dernóczi Zoltán nem kívánja kiegészíteni az írásos beszámolóját.

Vincze József elmondja, hogy bár eddig sem volt rossz, a tavalyi évben javult a közbiztonság helyzete. Súlyos bűncselekmény nem történt. Az önkormányzatnak minden résztvevővel jó kapcsolata van. Megköszöni mindenki munkáját.

dr. György Balázs kérdezi, hogy mi a folytatása az ügyeknek, amikor átadják a Bíróságnak?

Kocsis István elmondja, hogy változó. A pénzbüntetés kiszabása, de akár 60 napig terjedő elzárás is lehet, öt-hatszoros visszaesés esetén. Az utóbbi időben változott a Bíróság hozzáállása, szigorodtak az ítéletek.

Bálint Sándor kérdezi, hogy milyen tapasztalatok vannak a térfigyelő kamerarendszerrel kapcsolatban? Mennyire segíti a munkájukat?

Kocsis István elmondja, hogy, nagyon rövid az az időkeret, amíg a felvételek törvényesen felhasználhatók. De az elkövetőket elrettenti már az is, hogy kint vannak a kamerák, ezt ők maguk mondták el, hogy emiatt nem jönnek Alsónémedire.

Józan Sándor kéri, hogy a sebességmérőt a Haraszti és a Somogyi Béla úton gyakran használják, mert nagyon sok a gyorshajtó. Kérdezi, hogy a kamerarendszer dabasi központját beüzemelték-e már?

Kocsis István elmondja, hogy folyamatban van az üzembe helyezés.

dr. Percze Tünde elmondja, hogy az új Szabálysértési törvényről is szólni kell. A törvényi szabályozás miatt ugyanis a helyi rendeletek hatályukat vesztik, illetve hatályon kívül kell helyezni őket. Csak az minősül szabálysértésnek, amiket a törvény annak minősít. Helyben nem lehet rendelkezni ezek szankcionálásáról. Készül a helyi rendelet a kirívóan közösségellenes magatartásokról, de ezek nem lesznek szabálysértések. Kéri a KMB-sek segítségét és véleményét, hogy mi az, ami még nem bűncselekmény, de sérti a közösséget?

Kocsis István egyetért azzal, hogy nagy a bizonytalanság ezen a területen, rengeteg a probléma az alkalmazással, folyamatosan konzultálnak ezzel kapcsolatban a felettes szervekkel, de egymásnak ellentmondó válaszokat kapnak.

dr. Percze Tünde kiegészíti az elmondottakat azzal, hogy a törvény a helyi képviselő-testületre bízza, hogy mit tekint kirívóan közösségellenes magatartásnak, ezért a települések között nagy különbségek lesznek. A jegyzők általános szabálysértési hatásköre megszűnt. A polgármesternek lesz bírságolási joga a helyi rendelet alapján.

Kiss Miklós kérdezi, hogy mi a helyzet az ócsai őrssel kapcsolatban, amiről a közmeghallgatáson volt szó.

Kocsis István elmondja, hogy 2 hete tárgyaltak erről, az ócsai lakásépítési programmal együtt akarják ezt is megvalósítani. Ők ettől függetlenül is szeretnék, ha megvalósulna. A KMB-s mellé plusz járőrt biztosítanának, autóval.

Némedi Erika kérdezi, hogy mit tudnak tenni azokkal a kavicsszállító teherautókkal, amelyek a Ványi útra vezető hídon, a súlykorlátozás ellenére áthajtanak? Ha a bugyi úton igazoltatnak a rendőrök, akkor a kóhalmai utat használják a kamionok.
Kérdezi a helyi rendőröket, hogy a hajnalig tartó dorbézolást, a hangoskodókat vissza lehet-e követni a kamerák segítségével?

Kocsis István elmondja, hogy ha nem abban az időben történt, amikor figyelték a kamerát, akkor nem használhatják fel. nagyon szigorúan le van szabályozva minden.

Vincze József kérte a KMB-seket és utasította a közterület-felügyelőket, hogy a településen lévő kirívó magatartásokat rögzítsék.

Kocsis István elmondja, hogy a sóderszállító kamionokkal kapcsolatos észrevételt feljegyezte. Ez Bugyinál is probléma, de sok az egyedi engedély. Biztos van visszaélés is, de sok esetben engedélyük van az áthajtásra.
A traffipax használatánál kérték az önkormányzatok véleményét. A Haraszti és a Somogyi Béla út is felmerült. Kialakult baleseti gócpontok szerencsére nincsenek, de figyelni fogják ezeket az utakat.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

60/2012. (V.22.) önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. Tv. 8.§ (4) bekezdése alapján megtárgyalta és a melléklet szerint elfogadja
Alsónémedi Nagyközség Közbiztonságának helyzetéről, a közbiztonság érdekében tett intézkedésekről és az ezzel kapcsolatos feladatokról szóló rendőrségi beszámolót.

A testület kéri a jegyzőt, hogy a határozat rendőrség részére történő megküldéséről gondoskodjék.

Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző


3.napirend: Önkormányzat SZMSZ-nek módosítása

dr. György Balázs elhagyja a termet, szavazásra jogosultak száma 8 fő, az ülés határozatképes.

dr. Percze Tünde elmondja, hogy három indoka van a módosításnak. Az első a hangfelvételek selejtezésének kérdése, amely a szabályozásban tévesen szerepel. A másik ok, hogy az SZMSZ nem egységesen és nem egyértelműen szabályozta az ülések összehívásának rendjét. A harmadik a társadalmi egyeztetés szabályozása. A magasabb rendű szabályozás nem akarta korlátozni ebben a helyi önkormányzatokat, ezért helyi rendelet megalkotására kaptak felhatalmazást az önkormányzatok. Ez nem kötelező érvényű. Lehetett volna erről külön rendeletet is alkotni, de jobbnak látták ezt a kérdést az SZMSZ-ben szabályozni.

dr. György Balázs bejön, a szavazásra jogosult képviselők száma 9 fő.

A 9.§. (3) bekezdés eddig nem szerepelt az SZMSZ-ben, ez arról szól, hogy kivételes esetben 24 órán belül, telefonos, e-mailen történő értesítés útján is összehívható rendkívüli testületi ülés.
A 2.§. a 19.§-t módosítja. Ez tartalmazza egyértelműen, hogy mit kell tartalmaznia a meghívónak, mit kell kiküldeni, kiket hívnak meg. Az állandó meghívottaknak nyilatkozhatnak, hogy elektronikus úton, vagy papíron kérik az anyagokat.

Józan Sándor elhagyja a termet, a szavazásra jogosultak száma 8 fő, az ülés határozatképes.

A 3.§. a társadalmi egyeztetésről szól. A honlapon ennek technikai feltételeit kell megteremteni. A szabályozás szerint 8 nap áll rendelkezésre a véleményezésre. Lehet ezt bővíteni, de mivel a bizottsági ülések a testületi ülés előtti héten vannak, elképzelhető, hogy a véleményezés és az értékelés miatt csak a következő ülésre kerülhet be az anyag.

dr. György Balázs felhívja a figyelmet, hogy több díszpolgár is lehet, ezért a 19.§-ban a többes szám indokolt.

Józan Sándor bejön a terembe, szavazásra jogosultak száma 9 fő.

Török Lajosné a jegyzőtől kérdezi, hogy mi az oka annak, hogy 2011. augusztusa óta a honlapon nincsenek fent az előterjesztések?

dr. Percze Tünde elmondja, hogy eddig ezt nem szabályozta az SZMSZ, nem volt kötelező, de a módosítás után fent lesznek.

Vincze József elmondja, hogy néhány esetben nem célszerű, hogy publikusak legyenek az előterjesztések, például egy szerződés feltételeinél.

dr. Percze Tünde ígéretet tesz, hogy visszamenőleg pótolni fogják a hiányzó előterjesztések publikálását a honlapon.

Némedi Erika elmondja, hogy nem akart felszólalni, mivel ők kezdeményezték a Kormányhivatalban a módosítást. De felhívja a figyelmet arra, hogy az Adatvédelmi törvényben szerepel, hogy 1 évig kötelező közzé tenni az előterjesztéseket. Nem fognak az Adatvédelmi Hatósághoz fordulni, ha visszamenőleg nyilvánosságra hozzák az előterjesztéseket.

dr. Percze Tünde elmondja, hogy eddig sem volt semmi akadálya annak, hogy bárki megkapja az ülések anyagait. Mindenkitől nyilatkozatot fognak kérni, hogy ki, milyen formában kéri a dokumentumokat.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi rendeletet alkotta meg:

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának
14/2012. (V.22.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról.
(A rendelet csatolva!)

4. napirend: Alapító Okiratok módosítása

dr. Percze Tünde elmondja, hogy január 1-től változott az Államháztartási törvény, emiatt sok változtatásra volt szükség.
A Nemzeti vagyonról szóló törvény megjelenése miatt sok ponton módosítani kell az intézmények Alapító Okiratát is. A Kincstárban is kell kezdeményezni a módosításokat.

Bombiczné Horváth Éva elmondja, hogy a Polgármesteri Hivatalnál van jelentős változás. A szakfeladatokat ki kellett venni. Az intézmények is önálló költségvetéssel rendelkeznek, ez indokolja a módosítást.

dr. Percze Tünde megköszöni a pénzügyi csoport munkáját. Elmondja, hogy az összes szerződést át kellett nézni, felül kellett vizsgálni, ez több száz szerződést jelentett. Még nincs vége az ez évi változtatásoknak. Az iskola státuszában várható változás, a konyha üzemeltetésével is kezdeni kell majd valamit.

Vincze József elmondja, hogy a Parlament december 30-án és 31-én fogadta el a törvényeket, amik január 1-én léptek hatályba, nagyon „tartalmas és hosszú” idő volt a felkészülésre. Ő is megköszöni mindenki munkáját.

Bálint Sándor kérdezi, hogy az óvodánál alaptevékenységként bérbeadás szerepel, ez mit jelent?

Vincze József válaszában elmondja, hogy ha ki akarja valaki bérelni a tornaszobát például, akkor erre csak akkor van lehetőség, ha szerepel ez a tevékenység az Alapító Okiratukban. Az óvoda azzal az ingatlannal tud gazdálkodni ami a használatában van.

Módosító indítvány nem érkezik.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

61/2012. (V.22.) önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott, 368/2011. (XII.31.) Korm. Rendeletben foglalt változások alapján felülvizsgálta a Széchenyi István Általános Iskola Alapító Okiratát – továbbiakban: AO -és azt az alábbiak szerint módosítja:

1./ I. fejezet 5. és 6. pontja az alábbiak szerint változik:

5. A költségvetési szerv illetékessége, működési köre:
Alsónémedi Nagyközség közigazgatási területe.
A mérlegelési jogot fenntartva vállalhatja más lakóhelyről jelentkező tanulók felvételét, nevelését-oktatását.
6. A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
A költségvetési szerv gazdálkodási jogköre alapján önállóan működő költségvetési szerv.

2. II. fejezet 7. pontja az alábbiak szerint változik:
7. A költségvetési szerv vagyon feletti rendelkezés joga:
A feladat ellátását szolgáló vagyon az alapító, valamint az önkormányzati alapítású és 100 %-os tulajdonú ABÉVA Alsónémedi Beruházó és Vagyonhasznosító Kft. tulajdona.
Az 662 hrsz-ú, 2351 Alsónémedi, Iskola u. 1. szám alatti ingatlan üzemeltetője az ABÉVA Alsónémedi Beruházó és Vagyonhasznosító Kft.
A vagyon feletti rendelkezési jogosultság, valamint az intézmény működése során keletkező vagyontárgyak az alapítót, ill. az ABÉVA Kft.-t illetik meg a felek között érvényben lévő üzemeltetési és bérleti szerződések, az önkormányzati vagyonrendeletben foglalt szabályok, valamint az alapító egyedi döntései alapján.


3./ II. fejezet 9. pontja az alábbiak szerint változik:
9. A költségvetési szerv alaptevékenysége:
Általános iskolai nevelés és oktatás (alapfokú oktatás) nappali rendszerben, emellett ellátja a sajátos nevelési igényű tanulók (SNI) nevelését és oktatását is. Alaptevékenységként végzi a tanulási és részképesség zavarral küzdők fejlesztését, a tehetséges diákok képesség-kibontakoztató felkészítését. A tanulók részére igény szerint napközis és menzai ellátást is nyújt. Az étkeztetést saját főzőkonyha üzemeltetésével biztosítja.
Ellátja a diáksporttal és iskolai könyvtárral kapcsolatos feladatokat.

Államháztartási szakágazati besorolása:
852010 Alapfokú oktatás
855900 M.n.s. egyéb oktatás
856000 Oktatást kiegészítő tevékenység
562900 Egyéb vendéglátás
889900 M.n.s. egyéb szociális ellátás bentlakás nélkül
910100 Könyvtári, levéltári tevékenység
931200 Sportegyesületi tevékenység



Az alaptevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolása:

852011 általános iskolai tanulók nappali rendszerű
nevelése, oktatása (1-4. évfolyam)
852012 sajátos nevelési igényű általános iskolai tanu-
lók nappali rendszerű nevelése, oktatása
(1-4. évfolyam)
852021 általános iskolai tanulók nappali rendszerű
nevelése, oktatása (5-8. évfolyam)
852022 sajátos nevelési igényű általános iskolai tanu-
lók nappali rendszerű nevelése, oktatása
(5-8. évfolyam)
855911 általános iskolai napközi otthoni nevelés
855912 sajátos nevelési igényű tanulók napközi ott-
honi nevelése
855914 általános iskolai tanulószobai nevelés
855915 sajátos nevelési igényű tanulók általános isko-
lai tanulószobai nevelése
856012 korai fejlesztés, gondozás
856013 fejlesztő felkészítés
910121 könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
910122 könyvtári állomány feltárása, megőrzése, véd.
910123 könyvtári szolgáltatások
562913 iskolai intézményi étkeztetés
562917 munkahelyi étkeztetés
931204 iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
562919 egyéb étkeztetés
889921 szociális étkeztetés

4./ IV. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:
1. A költségvetési szerv feladatellátáshoz gyakorolt funkciója szerint:
Önállóan működő költségvetési szerv, mely önálló elemi költségvetéssel rendelkezik, amelyek felett kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási, utalványozási joggal és felelősséggel bír. A szakmai alapfeladata ellátásához szükséges szakmai szervezeti egységekkel rendelkezik; ezenkívül egyes adminisztratív, szellemi támogató feladatokat - szervezeti egység nélkül – is elláthat.
Pénzügyi-gazdasági feladatait a Polgármesteri Hivatal végzi. A munkamegosztási megállapodás jelen alapító okirat elválaszthatatlan mellékletét képezi.

A módosítás 2012. május 23-től lép hatályba.
Az AO egységes szerkezetének elkészítéséről és a MÁK felé a törzskönyvi nyilvántartás módosításáról gondoskodni kell.

Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző



Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

62/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott, 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletben foglalt változások alapján felülvizsgálta a Szivárvány Napköziotthonos Óvoda Alapító Okiratát – továbbiakban: AO - és azt az alábbiak szerint módosítja:

1./ I. fejezet 5. és 6. pontja az alábbiak szerint változik:

5. A költségvetési szerv illetékessége, működési köre:
Alsónémedi Nagyközség közigazgatási területe.
A mérlegelési jogot fenntartva vállalhatja más lakóhelyről jelentkező gyermekek felvételét, óvodai nevelését.
6. A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
A költségvetési szerv gazdálkodási jogköre alapján önállóan működő költségvetési szerv.

2./ A II. fejezet 7., 8., és 10. pontja az alábbiak szerint változik:

7. A költségvetési szerv feladatellátását szolgáló vagyon:
205. helyrajzi számú, természetben 2351. Alsónémedi, Szent István tér 8. szám alatti és 845. helyrajzi számú, természetben 2351. Alsónémedi, Rákóczi utca 20. szám alatti, Önkormányzat tulajdonát képező korlátozottan forgalomképes ingatlanok használata.
Vagyonértékű jogok, tárgyi eszközök (gépek, berendezések, felszerelések, járművek) használata leltár szerint.

8. A költségvetési szerv vagyon feletti rendelkezés joga:
A feladat ellátását szolgáló vagyon az alapító tulajdona. A vagyon feletti rendelkezési jogosultság, valamint az intézmény működése során keletkező vagyontárgyak az alapítót illetik meg.
Az intézményvezető egyes vagyontárgyak bérbeadására - alapfeladatai sérelme nélküli hasznosítására – vonatkozó jogosítványait az önkormányzati vagyonrendelet intézményt érintő szabályai határozzák meg.


10 . A költségvetési szerv alaptevékenysége:
Óvodai nevelés 3 éves kortól (bizonyos esetekben 2,5 éves kortól) a tankötelezettség kezdetéig. Az óvodai nevelés a gyermek neveléséhez szükséges, a teljes óvodai életet magában foglaló foglalkozások keretében zajlik. Az óvoda a gyermek 3 éves korától ellátja – a Gyvt. szerint – a gyermek napközbeni ellátásával összefüggő feladatokat is. Alaptevékenységként végzi a sajátos nevelési igényű gyermekek (SNI) nevelését. A gyermekek részére étkeztetést nyújt, mely szolgáltatást a Széchenyi István Általános Iskola konyhájáról biztosítja.

Államháztartási szakágazati besorolása:
851020 Óvodai nevelés
562900 Egyéb vendéglátás

Szakfeladatszám szerint részletezve:
851011 óvodai nevelés, ellátás
851012 sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai
nevelése, ellátása
562912 óvodai intézményi étkeztetés
562917 munkahelyi étkeztetés
680002 nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése


3./ IV. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint változik:

1. A költségvetési szerv gazdálkodással összefüggő jogosítványa:
Önállóan működő költségvetési szerv, mely önálló elemi költségvetéssel rendelkezik, amelyek felett kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási, utalványozási joggal és felelősséggel bír. A szakmai alapfeladata ellátásához szükséges szakmai szervezeti egységekkel rendelkezik; ezenkívül egyes adminisztratív, szellemi támogató feladatokat – szervezeti egység nélkül – is elláthat.
Pénzügyi-gazdasági feladatait a Polgármesteri Hivatal végzi. Az munkamegosztási megállapodás jelen alapító okirat elválaszthatatlan mellékletét képezi.


Az AO egységes szerkezetének elkészítéséről és a MÁK felé a törzskönyvi nyilvántartás módosításáról gondoskodni kell.

Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző



Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

63/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott, 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletben foglalt változások alapján felülvizsgálta a Halászy Károly Művelődési Ház és Könyvár Alapító Okiratát – továbbiakban: AO - és azt az alábbiak szerint módosítja:

1. I. fejezet 5. és 6. pontja az alábbiak szerint módosul:

5. A költségvetési szerv illetékessége, működési köre:
Alsónémedi Nagyközség közigazgatási területe
6. A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
A költségvetési szerv gazdálkodási jogköre alapján önállóan működő költségvetési szerv.



2./ A II. fejezet 6., 7., és 8., pontja az alábbiak szerint módosul:

6. A költségvetési szerv feladatellátását szolgáló vagyona:
815. helyrajzi számú, természetben 2351. Alsónémedi, Dózsa György tér 2. szám alatti, a 888. helyrajzi számú, természetben 2351. Alsónémedi, Fő u. 73. szám alatti és 663/1. helyrajzi számú, természetben 2351. Alsónémedi, Iskola utca 1/a. szám alatti, Önkormányzat tulajdonát képező korlátozottan forgalomképes ingatlanok használata.
Vagyonértékű jogok, tárgyi eszközök (gépek, berendezések, felszerelések, járművek) használata leltár szerint.

7. A költségvetési szerv vagyon feletti rendelkezés joga:
A feladat ellátását szolgáló vagyon az alapító tulajdona. A vagyon feletti rendelkezési jogosultság, valamint az intézmény működése során keletkező vagyontárgyak az alapítót illetik meg.
Az intézményvezető egyes vagyontárgyak bérbeadására - alapfeladatai sérelme nélküli hasznosítására – vonatkozó jogosítványait az intézményt érintő önkormányzati vagyonrendelet határozza meg.

3./ A II. fejezet 9. ponja helyébe a következő rendelkezés lép:

9. A költségvetési szerv vállalkozási tevékenysége:
Az intézmény vállalkozási tevékenységet nem végez.


4./ A II. fejezet 10. pontja törlésre kerül.


5./ A II. fejezet 12. pontja az alábbiak szerint módosul:

12. Munkavállalók foglalkoztatási jogviszonya:
Közalkalmazotti jogviszony, melyre a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. tv. az irányadó. Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. tv. (pl. megbízási jogviszony) az irányadó.

6./ A IV. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:
1. A költségvetési szerv feladatellátáshoz gyakorolt funkciója szerint:t
Önállóan működő költségvetési szerv, mely önálló elemi költségvetéssel rendelkezik, amelyek felett kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási, utalványozási joggal és felelősséggel bír. A szakmai alapfeladata ellátásához szükséges szakmai szervezeti egységekkel rendelkezik; ezenkívül egyes adminisztratív, szellemi támogató feladatokat - szervezeti egység nélkül – is elláthat.
Pénzügyi-gazdasági feladatait a Polgármesteri Hivatal végzi. A munkamegosztási megállapodás jelen alapító okirat elválaszthatatlan mellékletét képezi.

Az AO egységes szerkezetének elkészítéséről és a MÁK felé a törzskönyvi nyilvántartás módosításáról gondoskodni kell.
Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző



Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

64/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a végrehajtására kiadott, 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletben foglalt változások alapján felülvizsgálta az Alsónémedi Polgármesteri Hivatal Alapító Okiratát – továbbiakban: AO - és azt az alábbiak szerint módosítja:

1. I. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:
1. A költségvetési szerv neve:
Alsónémedi Polgármesteri Hivatal

2./ I. fejezet 4. pontja az alábbiak szerint módosul:
4. A költségvetési szerv felügyeleti szerve:
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete (2351. Alsónémedi, Fő u. 58.)
Pest Megyei Kormányhivatal (1052. Bp. Városház u. 7.)

3./ I. fejezet 6./ pontja az alábbiak szerint módosul:
6. A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv


4./ II. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:
1. A költségvetési szerv jogszabályban meghatározott közfeladata:
Közhatalom gyakorlása
Általános közigazgatás


5./ II. fejezet 6. ,7. és 8. pontja az alábbiak szerint módosul:
6. A költségvetési szerv vagyon feletti rendelkezés joga:
A feladat ellátását szolgáló vagyon az alapító tulajdona. A vagyon feletti rendelkezési jogosultság, valamint az intézmény működése során keletkező vagyontárgyak az alapítót illetik meg.
Az intézményvezető egyes vagyontárgyak bérbeadására - alapfeladatai sérelme nélküli hasznosítására – vonatkozó jogosítványait az intézményt érintő önkormányzati vagyonrendelet határozza meg.

7. A költségvetési szerv alaptevékenysége:
A helyi önkormányzat, a helyi nemzetiségi önkormányzat, valamint az önállóan működő intézmények bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátása, államigazgatási ügyek döntésre való előkészítése és végrehajtása.

Államháztartási szakágazati besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

Az alaptevékenysége államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolása:
841126 önkormányzatok és társulások igazgatási tev.
842421 közterület rendjének fenntartása


8. A költségvetési szerv vállalkozási tevékenysége:
A költségvetési szerv vállalkozási tevékenységet nem végez.

6./ II. fejezet 9. pontja törlésre kerül.

7. II. fejezet 11. pontja az alábbiak szerint módosul:
11. Munkavállalók foglalkoztatási jogviszonya:
Foglalkoztatottjainak jogviszonya alapesetben köztisztviselő, melyekre a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. tv. az irányadó. Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya munkavállaló, melyekre nézve a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. tv. az irányadó. Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. tv. (pl. megbízási jogviszony) az irányadó.

8./ III. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:

1. A költségvetési szerv feladatellátáshoz gyakorolt funkciója szerint:
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, mely saját elemi költségvetéssel rendelkezik, önálló gazdálkodási jogköre és felelőssége van. Alaptevékenységét önállóan látja el azzal, hogy ezen belül kormányrendeletben foglaltak szerint gondoskodik fizikai (technikai) segítő feladatai ellátásáról, illetve rendelkezhet pénzügyi és számviteli szervezeti egységgel. Gondoskodik az önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról az Áht. 27. § (1) alapján, a nemzetiségi önkormányzat és az önállóan működő intézmények tekintetében pedig a munkamegosztási megállapodás alapján.

Az AO egységes szerkezetének elkészítéséről és a MÁK felé a törzskönyvi nyilvántartás módosításáról gondoskodni kell.
Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző


5. napirend: Munkamegosztási megállapodások jóváhagyása

dr. Percze Tünde elmondja, hogy ugyanazok a módosítás indokai, mint az Alapító Okiratok esetében. Változott a státusz. A Polgármesteri Hivatal az egyetlen önálló gazdasági szervezettel működő intézmény, a többi csak önállóan működő intézmény. Ezért van szükség a feladatmegosztás rögzítésére.

Kérdés, vita nélkül Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:


65/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 10. § (4) és (5) bekezdése alapján megtárgyalta és elfogadja a az Alsónémedi Polgármesteri Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a Széchenyi István Általános Iskola, mint a gazdasági szervezettel nem rendelkező önállóan működő önkormányzati intézmény közötti munkamegosztási megállapodást.
A megállapodásban foglaltak hatályosulását biztosítani kell.
Határidő: folyamatos
Felelős: jegyző

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

66/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 10. § (4) és (5) bekezdése alapján megtárgyalta és elfogadja a az Alsónémedi Polgármesteri Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a Szivárvány Napköziotthonos Óvoda , mint a gazdasági szervezettel nem rendelkező önállóan működő önkormányzati intézmény közötti munkamegosztási megállapodást.
A megállapodásban foglaltak hatályosulását biztosítani kell.
Határidő: folyamatos
Felelős: jegyző

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

67/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 10. § (4) és (5) bekezdése alapján megtárgyalta és elfogadja a az Alsónémedi Polgármesteri Hivatal, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a Halászy Károly Művelődési Ház és Könyvtár, mint a gazdasági szervezettel nem rendelkező önállóan működő önkormányzati intézmény közötti munkamegosztási megállapodást.
A megállapodásban foglaltak hatályosulását biztosítani kell.
Határidő: folyamatos
Felelős: jegyző


6. napirend: Képviselő-testületi határozatok hatályon kívül helyezése

Vincze József elmondja, hogy december 31-ig átnézték azokat a határozatokat, amiket már a jelenlegi képviselő-testület hozott. Ami nem valósult meg, vagy nem úgy teljesült, ahogyan az a határozatban rögzítve volt, azokat most hatályon kívül szeretnék helyezi, illetve módosítanák, hogy a későbbiekben ebből ne legyen probléma.

Zsin Géza kérdezi, hogy általánosságban döntenek most, vagy konkrét határozatokról van szó.

Vincze József elmondja, hogy az előterjesztésben konkrétan fel vannak sorolva azok a határozatok, amiket a mostani döntés érint. Konkrétumokról van szó és csak azokról a határozatokról, amelyeket már ez a testület hozott.

A válaszadást követően Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

68/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Polgármester úr javaslatát megtárgyalta és az alábbi határozatait megvalósulás hiányában visszavonja:

– 264/2010. (11. 09.) sz. önkormányzati határozat
– 269/2010. (11. 09.) sz. önkormányzati határozat
– 301/2010. (12. 14.) sz. önkormányzati határozat
– 302/2010. (12. 14.) sz. önkormányzati határozat
– 139/2011. (04. 26.) sz. önkormányzati határozat

Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

69/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete a Polgármester úr javaslatát megtárgyalta és a 123/2011. (04.26) sz. önkormányzati határozatát – a kifizetés más módon való megtörténtére való tekintettel –, a 98/2011. (03.22) sz. önkormányzati határozatát – a vízlevezetési koncepció elkészültére és elfogadására való tekintettel – teljesítettnek tekinti

Határidő: azonnal
Felelős: Vincze József polgármester

7.napirend: DAKÖV törzstőke emelése

Vincze József elmondja, hogy a DAKÖV befogadja a társuló szolgáltatókat. Ezt a vagyon törzstőke emelésre tennék át. A DAKÖV pozíciójának megerősítése a cél az 5 jelenlegi önkormányzatra vonatkozóan. A vagyoni hányad nem változik ezzel. A tranzakció csak technikai okokból jelent pénzmozgást.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

70/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az előterjesztéssel egyezően úgy határozott, hogy a DAKÖV Kft. törzstőke emelését az alábbiak szerint tudomásul veszi:
A közgyűlés a DAKÖV Kft. jegyzett tőkéjét 29 szeresére, 142.390 e. Ft-ra emelte fel a tőketartalék és az eredménytartalék terhére, amely az egyes tagok törzsbetéteit - további befizetés nélkül - arányosan növeli az alábbiak szerint:

Dabas Város Önkormányzata 64.960eFt
Bugyi Nagyközség Önkormányzata 22.620eFt
Örkény Város Önkormányzata 21.170eFt
Alsónémedi Nagyközség Önkormányzata 19.720eFt
Táborfalva Községi Önkormányzat 13.920eFt

A testület kéri a jegyzőt, hogy a határozatot a társaság részére történő megküldéséről gondoskodjék.

Határidő: 2012. május 31.
Felelős: jegyző

8. napirend: Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, a két ülés közti eseményekről

Vincze József kérdezi, hogy van-e kérdés az előterjesztéssel kapcsolatban?

Bálint Sándor kérdezi, hogy milyen megbeszélés volt a K&H bankkal?

Vincze József elmondja, hogy két dolgot kértek a banktól. Az egyik az volt, hogy ne Deviza1 árfolyamon történjen az elszámolás, 100e euro fizetési kötelezettsége lesz az önkormányzatnak. Kérték, hogy ne ezzel, hanem a középárfolyammal számoljanak, ami kb. 4 Ft megtakarítást jelent euronként. Azt az ígéretet kapták, hogy minden tranzakció előtt egyedi árfolyamra tesznek majd ajánlatot.
A másik kérés az volt, hogy csökkentsék a 3,8%-os kamatmarzsot. Erre sajnos nem hajlandó a bank. Sem önkormányzatot, sem kormányzati szervet nem támogatnak.
Az év második felétől indul a tőketörlesztés.

Vincze József Némedi Rezső kérdésére válaszolva elmondja, hogy a VLG 15 éves évfordulója lesz . A cég helyzetét és a kapcsolatukat tárgyalták meg. A 15 éves jubileumikra meghívták a polgármestert is.

Szintén Némedi Rezső kérdésére válaszolva elmondja, hogy a víziközmű társulás szervezése jól áll. Elérték a 150 ezer bekötési egyenértéket. Így sem technikai, sem vállalati akadálya nincs a megalakulásnak.

Török Lajosné kérdezi, hogy milyen megbeszélés volt az óvodai pályázattal kapcsolatban.

Vincze József elmondja, hogy egy TÁMOP pályázat került kiírásra, amiből képzéseket, eszközbeszerzést és különböző programokat lehet finanszírozni. Az óvoda azonban nem kíván részt venni a projektben, ezért tárgytalan a pályázat.

Józan Krisztián a szennyvízberuházásról érdeklődik.

Vincze József elmondja, hogy megkötötték a szerződést a FIDIC mérnöki feladatokra, a projektmenedzsmentre, a közbeszerzési eljárások lebonyolítására, jogi szakértői tevékenységre és a PR feladatokra.
A kivitelezés közbeszerzési anyagán bizonyos dolgokat módosítani kell még, ez folyamatban van. A legjobb esetben augusztus végére tud lezajlani a közbeszerzési eljárás.

Némedi Rezső elhagyja a termet, a szavazásra jogosultak száma 8 fő, az ülés határozatképes.

A terveket majd a nyertes kivitelezőnek kell elkészítenie. Az építkezés valószínűleg csak jövőre kezdődhet meg, de a próbaüzemnek 2013. szeptember 15-ig el kell indulnia, úgyhogy nagyon feszített lesz az ütem.
A közbeszerzést most már előzetesen ellenőrzik, ez sokkal jobb, mintha utólag kifogásolnák meg.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen, 1 tartózkodás szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

71/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadja a polgármester beszámolóját az előző ülésen hozott határozatok végrehajtásáról és a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről.

Határidő: azonnal
Felelős: polgármester

9. napirend. Egyebek

Némedi Rezső bejön a terembe, szavazásra jogosultak száma 9 fő.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az Egyebek napirendbe Zsin Géza javaslatára felveszi a munka- és tűzvédelmi kérdések tárgyalását.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az Egyebek napirendbe Zsin Géza javaslatára felveszi a földbérletekkel kapcsolatos kérdések tárgyalását.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az Egyebek napirendbe Némedi Rezső javaslatára felveszi a Vital Kft. tevékenységével kapcsolatos kérdések tárgyalását.

9/a. napirend: Munka- és tűzvédelmi kérdések

Zsin Géza elmondja, hogy az általános iskolában korábban Szlovicsák Imre tanár úr végezte nagy szakértelemmel ezt a feladatot, körülbelül havi nettó 4000 Ft-ért. A múlt évtől egy céget bízott meg ezzel a feladattal az önkormányzat. Az új iskolaszárnyban sem tavaly, sem idén nem volt próbariadó. Minden új épületben, ahol sok ember van, legalább havonta kellene lennie. Kéri, hogy ennek nézzenek utána.

Dr. Percze Tünde elmondja, hogy nem tavaly, hanem már 2008-ban lett a cég megbízva az önkormányzat és intézményei munka-és tűzvédelmi feladatainak ellátására, havi 50 eFt + áfa összegért. Az intézményi bontások után az iskolánál ez havi 10 eFt + áfa díjat jelent.
Köszöni a jelzést, utána fog nézni.
December 31-ig ez egy szerződésben volt rögzítve, a különválás után módosították ezt a szerződést is. Ha az iskola tud kedvezőbb szerződést kötni, önálló intézményként ehhez természetesen joga van

Kiss Viktor sokallja a havi rendszerességet, ezt rá kell bízni a szakemberekre. Elmondja, hogy tűzoltósági felügyelet van az iskolában. van kiürítési terv. Az intézmény vezetője ezért a felelős.

Józan Krisztián elhagyja a termet, a szavazásra jogosultak száma 8 fő, az ülés határozatképes.
Vincze József elmondja, hogy utána fog nézni, de véleménye szerint is az intézmény vezetője a felelős ebben a kérdésben.

Zsin Géza kéri, hogy nézzenek utána, hogy az a személy, aki az iskolában ellátja ezt a feladatot, rendelkezik-e a megfelelő végzettséggel?

dr. Percze Tünde elmondja, hogy az önkormányzat nem egy magán személlyel, hanem egy céggel szerződött, amely esetében kizárt, hogy hiányozna a megfelelő végzettségű szakember.
Az iskolában az X-faktor koncert előtt volt részletes felülvizsgálat a tűzoltóság és az építéshatóság részéről.
Józan Krisztián bejön a terembe, szavazásra jogosultak száma 9 fő.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 9 igen szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

72/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat
Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a Széchenyi István Általános Iskola tűzvédelmi kérdéseit, a cég jogosultságát, képesítési követelmények meglétét tisztázni szükséges.
Kéri a jegyzőt, hogy a következő ülésen adjon tájékoztatást.
Határidő. értelemszerű
Felelős: jegyző

9/b. napirend: Földbérletekkel kapcsolatos kérdések

Zsin Géza egyetért azzal, hogy legyen bérleti díj a pedagógusföldekre, de ne ilyen magas összegű, sokallja az összeget. Ezek nem jó minőségű földek.

Vincze József elmondja, hogy hivatalosan nincsenek pedagógusföldek, a bérlőkkel 40 e. Ft/ha a bérleti díjban egyezett meg.

Zsin Géza elmondja, hogy joghézag van. 15 évvel ezelőtti álláshirdetésekben benne van, hogy a pedagógus jogosult az illetményföldre is. 10-12 pedagógust érinti, akik művelik, vagy bérbe adják a területet. Véleménye szerint megérdemlik, megérdemelnék ezek az emberek a méltányosságot.

Józan Sándor elhagyja a termet, a szavazásra jogosultak száma 8 fő, az ülés határozatképes.

Vincze József elmondja, hogy kikérte a vagyonkatasztert, ebben benne van minden önkormányzati tulajdonú ingatlan. Kikerte ezek tulajdoni lapját. A Polgármesteri Hivatal a területek használója hivatalosan. Ez azt jelenti, hogy a Hivatalt büntetnék, ha pl. parlagfű lenne a területen. Az önkormányzatnak 10 ha szántója van, amit több ember használt, de ez hivatalosan nem volt rögzítve. Ezt rendezték most. Ezek a bérleti szerződések erre az évre szólnak, jövőre meg kell újra hirdetni.

dr. György Balázs elmondja, hogy ez a szokásjog alapján működött, valóban nem volt hivatalosan rendezve a kérdés.

dr. Percze Tünde elmondja, hogy 1990-ben megváltoztak a viszonyok, az önkormányzati tulajdonba került földterületek hasznosításáról a képviselő-testületek dönthetnek. A haszonbérlet földhivatali bejegyzést kíván. de akkor ezt a kérdést nem tisztázták, most rendezték a bérleti viszonyokat.

Zsin Géza jelzi, hogy a szeptemberi testületi ülésre elő fogja terjeszteni javaslatait a földjuttatás kérdésében.

dr. Percze Tünde jelzi, hogy pedagógus sem csak annyi van, akik a jelenlegi bérlők, hanem sokkal több, ezen felül az óvodában is sok pedagógus dolgozik, de továbbmenve dolgoznak köztisztviselők a hivatalban is, tehát amennyiben kedvezményes önkormányzati „földjuttatásban” gondolkodna a képviselő-testület, úgy erre tekintettel szükséges a kérdést megközelíteni.

A napirend határozathozatalt nem igényel.

9/c. napirend: Vital Kft. tevékenységével kapcsolatos kérdések

Némedi Rezső elmondja, hogy a Vitál és társa Kft.2-3 évvel ezelőtt nagy területet bérelt Némedin. Most a telephelyük 1,5 ha. Legalább 3-3,5 m magasan áll a telephelyen a fekália. A telephelyet szántóföldi dűlőutak határolják, végig szennyezik a földeket, a zöldárut a szállításkor.

Vincze József elmondja, hogy nem az önkormányzat adta ki az engedélyt a tevékenységhez, de ha szabálytalan kezelés folyik, akkor be fogják jelenteni.

Szántó Erzsébet elhagyja a termet, a szavazásra jogosultak száma 7 fő, az ülés határozatképes.

dr. Percze Tünde jelzi, hogy a cég engedélye 2012. augusztusában lejár. A hatóságnak kell mérlegelnie, hogy kiad-e újabb engedélyt.

Vincze József elmondja, hogy tavaly nem volt náluk ilyen jellegű tevékenység.

Némedi Rezső elmondja, hogy eddig a barázdába lett elszikkasztva, be lett szántva.

Vincze József elmondja, hogy a talajvédelmi, a vízügyi és a Környezetvédelmi Felügyeletnek is lehet bejelentést tenni ez ügyben.

Némedi Erika elmondja, hogy 2011. novemberben írtak a hatóságnak egy beadványt. Akkor azt mondták, hogy a cégnek van érvényes szerződése a szennyvíziszap kezelésére.

Szántó Erzsébet bejön a terembe, szavazásra jogosultak száma 8 fő.

Némedi Erika javasolja, hogy ne csak a telephelyen vizsgálják a működést, hanem a környező szőlőkben is.

Juhász Zoltán kérdezi, hogy mivel foglalkozik a Vitál Kft.?

Némedi Rezső elmondja, hogy szalmával kevert, félig ártalmatlanított szennyvizet terítenek szét bérelt földterületeken, de már nincsen bérelt földjük.

Egyéb hozzászólás nem érkezik.

9/d.napirend: Vízgazdálkodási Társulásba küldött delegálása

Józan Sándor elmondja, hogy a szántóföld tulajdonosoknak a tavalyi évben nem kellett vízgazdálkodási díjat fizetniük, ,ert az állam megfizette. Idén valószínűleg nem fogja. Surányi Miklós lemondott, a helyére kell új küldöttet delegálni. Némedi Rezsőt javasolja.
Véleménye szerint a vízgazdálkodási Társulat semmit nem csinált, olyan szolgáltatásért szedtek pénz, amit nem végeztek el.

Némedi Rezső vállalja a delegáltságot.

Alsónémedi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 8 igen 1 tartózkodás szavazat alapján az alábbi határozatot hozta:

73/2012. (V. 22.) sz. önkormányzati határozat

Alsónémedi Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete Némedi Rezső önkormányzati képviselőt (2351 Alsónémedi, Széchenyi 109.) küldöttként delegálja a Dunavölgyi Vízgazdálkodási Társulat küldöttgyűlésébe.
A testület kéri a jegyzőt, hogy a határozatot a küldöttnek adja át.
Határidő: azonnal
Felelős: jegyző

Vincze József polgármester a nyilvános ülést 16 óra 40 perckor bezárja és a zárt ülés előtt 5 szünetet rendel el.

kmf.
Vincze József Dr. Percze Tünde
polgármester jegyző


Zagyva Gabriella
Jkv.
jzoltan
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 3423
Csatlakozott: 2010.08.18. 18:25
Tartózkodási hely: Alsónémedi

Vissza: Jegyzőkönyvek 2012



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron